Kezdőlap arrow Termékeink arrow Navigációs műszerek / halradar és kombinált gps-ek, kompasz, sebességmérők arrow Lowrance termékek arrow Lowrance régi halradar cikkek arrow Lowrance DSI teszt a Tisza-tavon és a Balatonon

Lowrance DSI teszt a Tisza-tavon és a Balatonon Hajófelszerelés

Az újfajta Lowrance DSI fényképszerű jeladóval rendelkező lefelé néző műszerek fantasztikus minőségben rajzolják ki a fenékmedret, és az ott található növényzetet,ágakat, köveket. De mi a helyzet a halakkal? Míg a hagyományos jeladóval rendelkező halradarok a halakat halsarlóval ill. halszimbólumokkal jelzik, addig a DSi úgy rajzolja le a halat, ahogy az valójában látszik a vízben. Ez néha lehet akár egy nagyobb pont, vagy egy vonal, de ha a jeladó nagyon jó szögben "kapja el" a halat, akkor akár a hal uszonyát is szépen láthatjuk! Hogy a gyakorlatban ez miként is működik, megkértünk néhány neves horgászt, hogy tesztelje a magyar vízeken a DSI-ket, és mondják el tapasztalataikat.

Elsőként Szarvas Zoltán neves horgász és szakújságírót kértük fel, hogy teszteljen a Tisza-tavon egy újfajta fényképszerű képet adó Lowrance Elite-5 DSI műszert.
Tekinste meg a képeket Szarvas Zoltán barátunk rövid, de közérthető kommentálásával.

lowrance_dsi_kepek1.jpg   lowrance_dsi_kepek2.jpg   lowrance_dsi_kepek3.jpg
Balra lenn az aljzaton egy vermelő keszegraj (télutón 5-6 fokos vízen lett rögzítve), felettük nagytestű halak félvízen, lehet busa és ponty is. Az aljzat közelében az apró pöttyök mind-mind keszeg, több helyen is lehet látni.   Ilyen hideg vízben 5-6 méteren nem sok hal van a Tiszán, ezen a képen sem. Ezt a szépen kirajzolódó becsúszott fa miatt rögzítettem. Ez a kép a DSI struktúra bemutató képességét dicséri. Tényleg 3D-s feelingje van. A kép jobb felső részén a kocka csak interferencia.   Ez egy süllős akadó. A kép közepétől a jobb szélig érdekes. kb. 5-6 méterről esik a mélység 10-ig, ezen a csökös, akadós rézsűn állnak a süllők a fában. (Azok az ovális foltok).

Nagyon mély visszaforgó. (Ez a kép meg lett állítva, és úgy fotóztam, a képernyőn látni, hogy mindenütt 10 feletti víz van. A radar mindig az aktuálisat mutatja, a 9,4 a fotó elkészültének pillanatában volt. Látni, hogy sekélyesedik fel a víz.) Ez egy óriási békéshal tömeg. Alul a kisebb keszegek sűrű bandája látható, feljebb állnak a nagytestű pontyok.

Második körben a Best Fishing szakíró Horváth Szabolcsot kértük fel, hogy tesztelje saját szemszögéből a Lowrance DSi-t. Szabolcsnak eddig egy X125-ös műszere volt, és azzal hasonlította össze egy új Mark-5X DSI-t. Cikkét a következő linken olvashatják el:

Harmadik körben a a Balatonra mentünk le, hogy megtudjuk, vajon hogyan viselkedik a DSI a nagyon sekély vízben. A tesztet a veszprémi Pecakunyhó horgászbolttal együtt végeztük Balatonudvariban. Egy hagyományos jeladóval rendelkező Lowrance Elite-5X-et és egy Lowrance Elite-5 DSI hasonlítottunk össze. Habár halat elég keveset láttunk (hiába is pergettünk, sajnos nem volt egyetlen kapásunk sem), a hínármezőt és betontömböt, amin egy vitorlás horgonyzott, nagyon jól ki lehetett venni alattunk a DSI-vel .

IMG_5741.JPG   IMG_5781.JPG   IMG_5766.JPG
Amint az látható, a DSI műszer 80 cm-es vízben,2,5 km/h -nál is tökéletesen működik   Egy kis beállítási változtatás után az árnyékok is jobban látszanak.   A partmenti nádas mellett teszteltünk
IMG_5743apro.jpg   IMG_5748.JPG
Egy két apró halat is láttunk a DSI-n.   A hínármező látványa a hagyományos Elite-5X és a fényképszerű DSI műszeren
IMG_5759.JPG   IMG_5758.JPG
A bója, ami a betömbhöz lett kötve.
  A DSI nagyon jól kivehető a betontömb alakja.

Utolsó frissités ( 2013. október 17. csütörtök 09:32 )